Why You Need a Breakup Lawyer


وصول مهریه از ناحیه پدر شوهر ممکن است؟
 

در این مقاله قصد داریم تا با توضیح در خصوص این موضوع که ایا پدر شوهر و پدر زوج در خصوص عدم استطاعت مالی زوج و شوهر تکلیفی در پرداخت مهریه تعهد شده از جانب پسر خود دارد یا خیر بحث کنیم پیش از آغاز بحث بهتر است بدانید از انجایی که دعاوی مهریه و طلاق از ازاردهنده ترین دعاوی در دادگاه ها است و از طرفی نیازمند وکلای ماهر و مجرب و با تجربه برای این موضوع از اهمیت بسزایی  برخوردار است وکلای ما با داشتن تجربه بالایی بالغ بر .... سال در تلاش هستند تا در پیمودن راه امن و با ارامش شما عزیزان تا تحقق نتیجه و رسیدن به هدف شما که همان احقاق حق قانونی شما خواهد بود شما رتا راهنمای نمایند .

 

وصول مهریه از پدر شوهر توسط وکیل مهریه

در ابتدا قبل از هر توضیحی بهتر است بدانید پدر شوهر هحتی اگر بالاترین سطح درامد و مالی را داشته باشد هیچ گونه تعهد و یا تکلیفی برای پرداخت مهریه از جانب پسر خود  ندارد حتی اگر آن پسر (شوهر) فقیر بیکار یا دارای عدم استطاعت مالی ا در وصول معریه باشد از انجایی که مهریه  تعهدی است که زوج  در قبال زوجه در هنگام انعقاد عقد نکاح داده است به هیچ عنوان هیچ گونه  ارتباطی با اطرافیان زوج ندارد.

آیا ممکن است در هنگام عقد نکاح پدر زوجه از ناحیه خود وصول مهریه زوجه را تاضمین و یا تعهد نماید؟

جواب این سوال مثبت است پدر شوهر می تواند 1- در ضمن عقد نکاح2- در سند ازدواج 3- یا حتی در قراردادی مستقل پرداخت مهریه را تقبل کند و یا حتی  ضمانت زوج مبنی بر پرداخت مهریه را از جانب او کرده باشد که در این صورت زن می تواند ضمن اخذ وکیل مهریه برای آنچه پدر شوهرش از جانب پسر خود یعنی زوج  تعهد کرده، برای گرفتن مهریه به او مراجعه کند.

وصول مهر از پدر شوهر در صورت فوت شوهر به چه نحوی است؟

در صورت فوت شوهر و بلاقی ماندن مالی تحت عنوان ماترک از او چنانچه این مالی در ید پپدر شوهر باشد زن می تواند مهریه خود را که طلب ممتاز تلقی می شود از محل ماترک یعنی اموالی که از شوهر به جای مانده، وصول کند اما باید وجه داشت که چنانچه مال باقی مانده کفاف مهریه را ندهد پدر شوهذ در این فرض مسئول نمی باشد .

آیا پس از مرگ پدر شوهر و رسیدن ارث به شوهر با گرفتن وکیل مهریه می توان آن را وصول کرد؟

بله چنانچه مرد در فرض نخست به علت عدم استطاعت مالی تقاضای تقسیط مهریه را داده باشد در این صورت زن می تواند ضمن اخذ وکیل مهریه با مراجعه به دادگاه و اعلام آن نسبت به دریافت آن اقدام نماید

در فرض دوم چنانچه شوهر و پدر شوهر قبل از شوهر فوت نمایند و ماترک شوهر به تنهایی کفاف مهریه را ندهد با وصول سهم الارث پسر و ورود به دارایی او زن میتواند ضمن گرفتن وکیل مهریه ان را وصول نماید .

Take a look at check out more details about in وکیل مهریه طلاق

 


Comments